Szauna világ élmények- hétvégi programajánló!

Sziasztok Olvasóim!

2014 .08.24.-én este 5 órától 8 óráig a kecskeméti  Fürdő Szauna világában voltam.

Összességében csak ajánlani tudom.  Főleg azoknak,  aki szereti a Szaunát, a meleget, és  a finom illatokat.

Az újdonság hevével  próbáltuk ki ezt a fajta méregtelenítést.

A program tartalmazott 3 felöntést:

  1. mangó
  2. tengeri só- menta
  3. kávéhabos

Bővebben: A program lista augusztusban, szeptemberben

http://kecskemetifurdo.hu/hu/szauna_programok/518-augusztusi-szauna-programok

http://kecskemetifurdo.hu/hu/program/532-szeptemberben-is-felontesek-a-szauna-vilagaban

A többi szaunára is volt lehetőség  a fürdőben.

Szaunáink:

  • Finn szauna
  • Gőzfürdő
  • Bio szauna
  • Infra kabin
  • Aroma kabin
  • Sószoba
  • Tepidárium
  • Jégkamra, merülő medence, 32 °C-os 90 cm-es medence, pihenő tér, juice bár

A szaunák használatánál ajánljuk vendégeinknek a saját törölköző használatát. A szaunaprogramokon résztvevők részére a szaunalepedő térítésmentes használata (személyenként 2 db) biztosított.

SZAUN3(1)

Szaunaprogramok ? az élményteli szaunázás

A Szaunaprogramok a jó hangulat és a jó közérzet egyensúlyát teremtik meg a száraz-, illetve gőz szaunában. A szaunaprogramra, a “Felöntés” szót a német “Aufguss” tükörfordításából sokan használják. Minden Szaunaprogram ideje alatt a szaunamester bent tartózkodik a vendégekkel a szaunában, fokozatosan hevíti fel a kabint az aromás ráöntésekkel a kályhára, ezzel garantálva a vendégek aklimatizálódását. Igyekszik személyre szabott ventilációt biztosítani, a vendégek körül szaunazászlója és törölközője segítségével kavarja a forró levegőt. Ezen kívül a szaunamester igyekszik minden, a szaunázást érintő kérdések megválaszolására illetve felügyeli a szaunarészleget és ellenőrzi, hogy minden vendég betartsa a helyes-, és higiénikus szaunázás szabályait. A Szaunaprogramok abban is különböznek a hagyományos szaunázástól, hogy a szaunamesternek köszönhetően társalgás, viccelődés folyik a Szaunaprogramokon. Az egymást követő programok egyre erőteljesebbek. Egy-egy program időtartama maximum 12-15 perc, de bárki, aki úgy érzi elég volt számára, nyugodtan elhagyhatja a szaunát. Ezt követi a lehűlés, majd pihenés, relaxáció.

Időtartam: 12-15 perc.

Árak:

Szaunajegy: 1.300 Ft / fő

Szaunaprogram: 1 felöntés (12-15 perc) 500,- Ft

3 felöntés: 1000 Ft

3 felöntés jelent egy teljes szaunaprogramot, mely a felöntések közötti pihenőidővel együtt kb. 1,5-2 óra időtartamú

A szaunaprogramok mellé 2 szaunalepedőt térítésmentesen biztosítunk.

Szaunaprogram bérlet: 10 program 8000 Ft

Bővebben itt látható:

http://kecskemetifurdo.hu/en/wellness/szaunavilag/18-a-kecskemeti-furdo-szaunavilaganak-kinalata

Finn szaunába 80-90 fokban  ültünk „meztelenül” 19-en.   A szauna mester volt az, aki az egész programért felelős volt.

Mindenki kapott személyre szabottan legyezést, és kellemes illóolaj és a párás levegő segítségével alkalmunk volt elfelejteni a hétköznapi bajainkat, nyűgeinket, és csak magukra figyelni.

A szauna a meditáció mellett, alkalmas méregtelenítésre, immunerősítésre.  Kitűnően hat a légzésre.  Allergiával, és asztmával szenvedőeknek kitisztítja légző rendszert.  Alkalmunk van rá, hogy

 

Miért jó szaunázni?

 

  • bőrünket látványosan megszépíti
  • szauna segít leküzdeni a megfázást, illetve használatával immunrendszerünk megerősödik, így egy idő után már, ha gyakran szaunázunk, a náthától sem kell tartanunk.
  • magas vérnyomás okoznekünk problémát, erre is megoldást jelenthet a szaunázás, hiszen a szaunázással elérhetjük, hogy vérnyomásunk normál értéken stabilizálódjon. Bizonyos mértékig.
  • A szauna kiemelkedő hatása még abban is megmutatkozik, hogyegy-egy stresszes nap után, ha szaunázunk egy fél órát, ez segít az ellazulásban, könnyebben kikapcsolódunk, így sokat tehetünk a stressz káros következményeinek megelőzése érdekében.
  • A szaunázás enyhíti az ízületi fájdalmakat, valamint egy-egy sportolás után ellazítja az izmokat, ezzel elkerülhetjük az izomlázat.
  • A hatására fellépő fokozott vérkeringésnek köszönhetően aszervezet több oxigénhez jut, így könnyebben ellazul, regenerálódik.
  • A szauna megelõzés és gyógyítás egyszerre. Már a havi egyszeri szaunázásnak ispozitív a hatása.
  • A szaunázás közben még fogyhatunk is.  Akár 500 kalóriát is elégedhetünk, ez annyi, amit 3 mérföldnyi futással égetnénk el.
  • A szaunázásnem ajánlott magas vérnyomásban szenvedőknek, epilepsziásoknak, súlyos szívbetegeknek, és visszérproblémákkal küzdőknek, illetve gyerekeknek hatéves korig. Teli gyomorral, közvetlenül étkezés után, és alkoholos állapotban se kezdjen el senki szaunázni!
  • A szaunázás szabályait betartva tehát a meleg után a langyos, hideg vízzel történő zuhanyzás még jobban élénkíti a vérkeringést.
  • narancsbőr elleni harcban is tökéletesen segít, természetesen elegendő mozgás és megfelelő táplálkozás mellett.
  • Szaunázás előtt ne igyon túl sokat, utána viszont annál többet: ásványvizet  gyógyteákat, gyümölcsleveket.
  • Lázasan, gyulladásos állapotban nem ajánlott a szaunázás. Akinek egészségügyi problémája van (például visszeresség, magas vérnyomás), kérje ki szakorvos véleményét a szauna használatáról.
  • Télen , vagy akár egész évben az egyik legjobb gyógymód a betegség ellen.
  • Az illóolajok párologtatásának következményeként a  hatóanyagokat a kitágult pórusokon keresztül a szervezetbe juttatva gyógyíthatjuk például a meghűlést is.

A szaunázás legfontosabb szabályai

  • Nagyon fáradtan ne menjen szaunázni
    – szaunázás előtt ajánlatos lezuhanyozni, így eltávolítva a bőr felszínén lerakódott szennyeződéseket, hogy könnyebbé váljon a méregtelenítés.
    – nem ajánlott alkoholfogyasztás, vagy közvetlenül étkezés után szaunázni, ez túlzottan megterheli a szervezetet, és rosszullétet is okozhat!
    – szaunázás előtt érdemes minden fém ékszert levenni, mert a nagy hőségben átforrósodhatnak.
    – nyilvános szaunában használjon papucsot és törölközőt. Higiéniai okokból a törölközőt mindig tegye maga alá.
    – amikor először megy szaunába, az ajánlott hőmérséklet 70-90 °C körül legyen, de semmiképpen ne legyen több 100 °C-nál.
    – csak addig tartózkodjon a szaunában, míg jólesik a meleg. Kezdőknek ajánlott a legalsó padokra ülni, és csak fokozatosan emelni a benntartózkodás idejét.
    – ha már túl melegnek érzi a levegőt, akkor érdemes kimenni, és lehűteni a testet.
    – a szaunában nem szokás sem enni, sem inni.
    – szaunázás után zuhanyozzon le (meleg vízzel), és törölközzön szárazra. Ajánlatos rendesen felöltözködni, mert ilyenkor nagyobb a megfázás veszélye.
    – szaunázás után érdemes negyed órát pihenéssel, relaxálással tölteni, így a szervezetnek marad ideje regenerálódni
    – szaunázás után, mindig pótoljuk az ásványi anyag-és folyadékveszteséget szénsavmentes ásványvízzel, gyümölcslével, teával
    – érdemes elég időt szánni a szaunázásra, és az utána következő pihenésre is.

 

Tapasztalatok:

Kellemes  érzés volt  a jeges masszírozás a felforrósodott bőrömön, közben a mangós illat járta be a helységet.  Az erek a hideg- meleg váltakozása először beszűkültek, majd reagálva a környezetváltozásra alkalmazkodtak a hideghez.    F elfrissít, bár én este hamar el aludtam tőle.  A tengeri sós- mentás bőrradír  puhává és illatossá tették a bőröm.    A tengeri só méregtelenítette  a testem .  Kávéhabos bőrápolás,  amelynek használatával eltávolítottam  az elhalt hámsejteket  . Személy szerint egy fürdőben  eltöltött idő után ( jelen esetben szaunában való látogatásunk  után ) farkaséhes leszek/ lettem .  Összességében  kiváló volt ez a fajta pihenési lehetőség.  Alkalmam lesz  rá  újból kipróbálom e páratlan lehetőséget a feltöltődésre.

Próbáld ki!

Ha tetszett nézz be hozzám!

Minden új Olvasót üdvözlök nálam! (=

Jó pihenést kívánok Hétvégére Nektek!

S. Ági

10629825_595587303883370_2048044432206140912_n

Szauna világ élmények- hétvégi programajánló!” bejegyzéshez ozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s